Zaloguj się Rejestracja Lista zakupów

  • Koszyk: (pusty)

Koszyk

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Suma 0,00 zł

Koszyk Realizuj zamówienie

Nasze marki

Jak zdrowo schudnąć?

0 Comment
2013-09-14 09:08:08
 

Temat spędzający wielu z nas sen z powiek – odchudzanie i dieta. Nie bez powodu. Po prostu z reguły nie umiemy ich przeprowadzać. Prawda bolesna i brutalna, ale rzeczywista i realna. Dlatego przedstawiam tutaj podstawowe zasady zdrowego odchudzania, czyli takiego, które nie tylko pozwoli ci cieszyć się jego efektami, ale także nie rezygnować z przyjemności czerpanych z jedzenia.

Przyjrzyjmy się im zatem. Pamiętając o czymś takim, jak efekt jo-jo, czyli powracanie do poprzedniej wagi, konieczne jest unikanie wszelkiego rodzaju głodówek, szczególnie tych zbyt radykalnych, ponieważ najczęściej od nich właśnie zaczyna się nadwaga. Z tego samego względu nie pozwalaj sobie na opuszczenie jakiegokolwiek posiłku oraz na doprowadzenie organizmu do uczucia silnego głodu. Istotne jest również dokładne przeżuwanie każdego kęsa, gdyż to szybciej prowadzi do uczucia sytości i pełnego żołądka. W ten sposób ułatwiamy organizmowi i poszczególnym organom trawienie pokarmu, dzięki czemu, rzecz jasna, zapobiegamy nadwadze.


Niezwykle ważne jest dzienne wypijanie od półtora do dwóch litrów płynów różnego rodzaju (zalicza się do nich również woda zawarta w produktach spożywczych, szczególnie w owocach i warzywach). Nie mówić chyba trzeba, jak ważne jest utrzymanie stałego poziomu uwodnienia organizmu i ile dni człowiek jest w stanie przeżyć bez wody (podpowiadam – dwa, a maksymalnie trzy, natomiast bez jedzenia do miesiąca).

Ponadto komponuj posiłki harmonijnie, najlepiej według zasad diety rozdzielnej. Dzięki podziałowi na produkty obfitujące w białko i w węglowodany nasz układ trawienny jest w stanie lepiej pracować, i to bez zakłóceń. Aby szybciej poczuć uczucie sytości w żołądku, warto przed obiadem lub kolacją spożyć talerz lekkiej zupy lub trochę sałaty. Oprócz tego dostarczają nam te produkty różnych zbawiennych witamin, soli mineralnych oraz balastu, który przyczynia się właśnie do wypełniania żołądka, przez co mniej zjadamy.


Poza tym pamiętaj o tym, by potraw mocno nie solić ani nie słodzić. Co jeszcze ważne – nie spożywaj owoców, które obfitują w kwasy z grupy białkowej razem z produktami z dużą zawartością węglowodanów, gdyż kwaśne owoce zakłócają optymalne zasadowe środowisko, które potrzebne jest do trawienia węglowodanów. 

Aby nie pomylić prawdziwego głodu z pragnieniem, zanim coś zjesz, spróbuj wypić trochę wody mineralnej, ponieważ oba te sygnały trudno jest od siebie odróżnić. Na pewno pierwszym objawem będzie ból głowy w obu przypadkach, więc postaraj się nie pomylić i odróżnić głód od pragnienia. Wybieraj produkty bogate w balast. Dzięki temu, że objętość papki z pożywienia powiększa się w układzie trawiennym, pojawia się miłe uczucie sytości w żołądku. Co jednak ważne – ponieważ składniki balastowe znacznie pęcznieją, należy w ciągu dnia pić naprawdę dużo płynów (przede wszystkim wody mineralnej).

W przypadku nieustającej ochoty na słodycze (szczególnie na czekoladę) doskonale sprawdza się następujący sposób. Zamiast zwykłej czekolady wybierz gorzką z co najmniej 60-procentową zawartością kakao. Oczywiście – lepiej jest przestawić się na muesli, pestki, orzechy lub pełnoziarniste pieczywo, ale dobre chociaż i to. Zawsze jednak najlepszym sprzymierzeńcem nienagannej sylwetki jest ruch i sport, o których nigdy nie wolno zapominać. I zapamiętaj: nie istnieje szybkie odchudzanie - trzeba poświęcic kilka tygodni aby uzyskać jakiś efekt.

 
0 Comment